Droon tuleb koju

Peab tunnistama, et drooni valik ei ole üldsegi lihtsam kui mõne muu tehnikavidina ostmine, rääkigu droonide müügimehed oma reklaamides mida tahes. Igatahes oli see päris paras orjatöö, brauseri aknaid oli korraga lahti kümneid. Müügiportaalides ringi surfates sai kiiresti selgeks, et drooni käsitletakse kui lendavat fotoaparaati. Lihtsalt kallimatel on natuke vingem kaamera peal, odavamad piirdusid lihtsa seebikarbi lennutamisega. Kuna mind pildistamine väga ei huvita, palju sa ikka oma maja katusest ja päikesepaneelidest videot toodad, siis sai suundutud soovituste otsimisele youtube. Sealt juba leidis soovitusi ja ülevaateid droonidest endist. Paar õhtut sai silmad valusaks vaadatud.

Ilmnes huvitav fenomen, kuigi tegemist on uue tootega turul, siis konkurents erinevate tootjate vahel on kuidagi lahja. Suurema osa laiatarbekauba turust on endale haaranud hiinlaste DJI. On küll ka teisi, aga nende leidmine meenutas geopeituse mängu, kui ikka ei tea, mida otsid, siis üles ei leia. Kuna levinud on hiina kauba halvustamine (mis ei ole enam sugugi alati tõsi), siis sai huvi pärast otsitud ka muu maailma tooteid. Ja tõesti, ühtteist leiab. Ameeriklased on hiina toodete vihkamisega läinud lausa nii kaugele, et on olemas seltskonnad kes sellest hullusest kasu üritavad lõigata. Neil olemas enda toodetud tooted, mida siis üritatakse müüa inimestele nagu mahetooteid 🙂 . Mina igatahes nende seast endale midagi ei leidnud. Ja kui aus olla, siis ega nad ka kestvaid kiiduavaldusi meedias eriti ei saa ja minu jätsid praegu külmaks.

Kui tootja valik oli langetatud, siis jäi üle veel leida see õige mudel. Ja siin oli üks jagu segadust, mis ilmselt tuleb mudelite sarnasest nimetusest ja müüjate vähesest arusaamisest, mida nad vahendavad.
Nagu mainitud, siis eriline filmioperaator ma ei ole ja seepärast sai pigem uuritud, millistel mudelitel on peal rohkem erinevaid ohutus- ja automaatfunktsioone ja millised on vastupidavamad tugeva tuulega lendamisel. Aga muidugi ka aku kestvus ning lennukaugus. Nende kriteeriumite järgi tundus olema Phantom 4 hea, selline soliidne ja konkreetne tükk. Aga … juba 4 aastat vana mudel ja müüakse ainult vanu laojääke.
Järgmise koha minu loetelus hõivas Mavic 2, aga ka see mudel oli juba tootmisest maas, kuigi põhimõtteliselt oli tal kõik väga hea.

Kolmandaks platseerus Air 2 S, mis oli oma olemuselt Mavic 2 modifikatsioonide järeltulija. Hinnangute järgi oli tegemist hea eksemplariga, külgedele vaatamise sensorid olid millegipärast arenduse käigus läinud kaduma, aga muus osas igati kiiduväärt tükk. Kaalult täitsa keskmine, 595 grammiga raskem Minist, aga samas jääb alla 900g. Väidetavalt pidi tuulega saama sama hästi hakkama kui raskemad. Eks me vaata seda asja.
Tõusukiiruse 6 m/s ja lennukiiruse 19 m/s ei erine teistest. Tuule taluvus 10,7 m/s täiesti piisav, sellise tuulega ei taha isegi pikalt väljas olla. Ja lennukaugust 18,5 kilomeetrit ilmselt tihti vaja ei lähe.
Kaamera parameetreid ei viisi ise üles lugeda, tundub, et korstnast saan vajadusel piisava kvaliteediga pildi.

Previous Post Next Post

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga